Goed verhaal
Zoektocht naar Authenciteit
Consumenten zijn op zoek naar authentieke producten, met goede verhalen. Transparantie is belangrijk. Dit zie je terug in de populariteit van lokale producten met natuurlijke ingrediënten. De herkomst en productieproces zijn bij deze producten bekend, en dat vinden gasten prettig. Ook specialisatie en vakmanschap zijn belangrijk.
Samenwerken met lokale leveranciers is dus van toegevoegde waarde voor jouw horecazaak. Je kunt gerechten bereiden met verse ingrediënten en je gasten vertellen over de herkomst. Hiermee kun je niet alleen beter inspringen op deze trend en je gasten beter bedienen, vaak kun je er ook veel kosten mee besparen én het is beter voor het milieu. Lees er meer over op meer rendement.
Gasten kiezen vaak voor vertrouwde en sterke merken. Dit komt voort uit de angst voor onzekerheid. Aan de ene kant zoekt men variatie, maar ook transparantie en bekendheid van sterke en bekende merken. Dit kunnen merken zijn die in de bekend zijn in de regio, en dus ook van een lokale leverancier kunnen komen. Maar ook nationale merken die authenciteit uitstralen kunnen een meerwaarde zijn.
Vanuit de zoektocht naar authenciteit is het raadzaam om producten met een verhaal aan te bieden. Diverse speciaalbieren lenen zich hier uitstekend voor. Denk hierbij aan Speciaalbieren van Grolsch: variërend in smaak, maar wel met een herkenbare basis. Wil je meer over de speciaalbieren van Grolsch? Bekijk dan het portfolio.
Bron: FSIN – Foodservice Institute Nederland
Wist je dat een kwart van de Nederlandse bierdrinkers de voorkeur geven aan een bier van een lokale brouwerij?