Als horeca-ondernemer wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk gasten je zaak bezoeken. Vaak geldt namelijk de regel meer gasten = meer omzet. En ook heel belangrijk: als er meer gasten naar jouw zaak komen, trekt dit ook weer meer gasten aan. Want zeg nou eerlijk: zelf zit je toch ook liever op een vol dan een leeg terras?
Meer Gasten
Meer gasten
Gasten trekken andere gasten aan
Horecaondernemingen zijn ontmoetingsplekken, waar mensen samenkomen om te kletsen, borrelen en een fijne tijd te hebben. Als jouw horecabedrijf hierom bekend staat, zullen mensen het aansprekender vinden om jouw zaak te bezoeken.
Mond op mond reclame is hierin belangrijk. Dit gebeurt tegenwoordig niet alleen meer in de fysieke wereld, ook online geven mensen reviews op jouw bedrijf en Facebook is een groot platform voor mensen om hun mening te geven.
Goede recensies bereik je allereerst door goede service te bieden: lees er meer over op de pagina over duurzame gasten.
Actief gasten aantrekken
Daarnaast kun je ook meer gasten naar jouw bedrijf trekken door actiemechanismen. Bied een (tijdelijke) korting aan op diner, lunch of arrangementen. Dit is o.a. een goede trigger om meer gasten naar jouw horecabedrijf te laten komen. Wanneer dit aantrekkelijk is voor gasten, zullen ze dit ook tegen bekenden vertellen en die komen dan wellicht een volgende keer ook een bezoek brengen.
Communicatie
Je kunt zelf ook een actie opzetten en dit communiceren via plaatselijke weekbladen. Hiervoor zal je advertentieruimte moeten reserveren: dit vergt natuurlijk wel enige investering! Daar staat tegenover dat het een groot bereik oplevert in een specifieke regio, waar jouw horecabedrijf zich op wil focussen.
Online zijn er ook talloze mogelijkheden om te zorgen dat er meer gasten naar jouw bedrijf komen. Het is belangrijk om in ieder geval goed vindbaar te zijn op onder andere Google en social media. We leggen je op de pagina over digitaal groeien uit hoe je stap voor stap jouw ideale digitale strategie kunt implementeren. We starten met de basis. Wanneer je die voor elkaar hebt, ben je al goed op weg. Daarna kun je je focussen op de verdere verdieping en ervoor zorgen dat online media bijdraagt aan een beter bezochte horecazaak.
"Terrassen werken als magneten op horecagasten. Iedereen wil buiten zitten, altijd."
Horecaondernemer Harold van Workum maakt hier handig gebruik van. Op Ameland blinken zijn zaken uit. Het hele jaar door haalt hij 80% van zijn omzet van het terras.
Door gebruik te maken van gasbranders en terrasheaters is zijn terras het hele jaar door aangenaam voor gasten en niet te weerstaan voor potentiële gasten. Lees er meer over op misset-horeca.
Daarna is het natuurlijk belangrijk om deze gasten te behouden en zorgen dat ze jouw zaak vaker bezoeken. Klik op vaker bezoeken om te lezen hoe je dit bereikt