Vaker Bezoeken

De enige reden om een horecabedrijf voor de tweede keer te bezoeken is de kwaliteit van het eerste bezoek

Alex Evenhuis Horeca-accountmanager

Vaker bezoeken

Wanneer meer gasten jouw horecazaak vaker bezoeken biedt dit een stabiele inkomstenbron. Gasten komen vaker terug als ze een positieve ervaring aan hun bezoek. Een goede eerste indruk is hierbij erg belangrijk. Mensen hebben de gewoonte om hun gevoel te baseren op hun eerste indruk. Zorg dus dat je je gasten gastvrij ontvangt. 

 

 

Er zijn diverse onderzoeken gedaan naar grootste ergernissen in de horeca.
De top 10 van grootste ergernissen van gasten in de horeca zijn:

1. Onvriendelijke bediening
2. Ongevraagd bijschenken van drankjes
3. Onoplettende / ongeïnteresseerde bediening
4. Overlast (bellende gasten en luide muziek)
5. Kraanwater op de rekening zetten of water als bronwater verkopen
6. Krappe tafels
7. Lauw/koud eten
8. Vies bestek/Vieze glazen
9. Lang wachten op eten / tussen de gangen
10. Rekening die niet klopt

Zorg er dus voor dat je niet faalt op deze punten. Gasten zullen hier geen positieve indruk aan over houden en de kans op vaker bezoeken neemt aanzienlijk af.

 

Gastvrijheid

Voor veel van hiervoor genoemde punten is je personeel verantwoordelijk. Lees op duurzaam personeel hoe je ervoor zorgt dat je personeel bijdraagt aan een positieve horecabeleving voor jouw gasten.

Verder is het ook belangrijk om genoeg personeel aan het werk te hebben, om  uiteindelijk de kwaliteit van de bediening en je eten en drinken te garanderen. Moeite met het vinden van genoeg en goed personeel? Ook hier kun je tips over vinden op de pagina over duurzaam personeel.

 

Een andere manier om ervoor te zorgen dat gasten vaker terugkomen is zorgen voor een Unique Selling Point. Iets waarvoor klanten alleen bij jou terecht kunnen, het in de omgeving niet (zo goed) verkrijgbaar is en waarvan gasten weten dat ze hiervoor bij jouw zaak moeten zijn. De beste alcoholvrije cocktails, de lekkerste biefstuk of het beste schepijs; Unique Selling Points zijn er in vele vormen en maten.
Belangrijk hierbij is wel dat je gasten het als een meerwaarde zien. De meerwaarde voor gasten hangt onder andere af van hun bezoekdoel; komen ze om te stappen, dan hebben claims op het beste eten minder waarde dan wanneer gasten komen voor een diner of lunch. Uiteindelijk is het dus managen van de wensen en verwachtingen van de gasten aan jouw horecabedrijf. 


Bovendien is het belangrijk om je claims te bewijzen. Claimen dat jouw restaurant het beste visrestaurant is, terwijl er nog 4 andere goede visrestaurants zijn in de omgeving, heeft bewijs nodig. Dit kan door oander andere door reviews maar ook door autoriteiten die jouw zaak kunnen komen beoordelen.

 

 

Gasten bedienen

Om gasten te stimuleren om vaker terug te komen, kun je ook met een loyaliteitsprogramma werken. Wanneer je ze laat sparen voor een gratis koffie, of wanneer je het wat groter aanpakt, voor een gratis lunch of diner.

 

Door de unieke samenwerking met Untappd kan Koninklijke Grolsch ondernemers helpen om hun gasten beter te bedienen. Door deze samenwerking, beschikt Koninklijke Grolsch over een enorme datapool. Hieruit kun je onder andere afleiden; wie bezoeken jouw zaak en zaken in jouw omgeving en welke bieren consumeren deze gasten. Zo kun je ook zien welke bieren interessant zijn om toe te voegen aan jouw assortiment om zo je gasten beter te bedienen.
Vorr meer informatie kunt u tercht bij uw Grolsch Accountmanager.

 

 

Mooi, je hebt ervoor gezorgd dat je gasten vaker komen. En dan? Wanneer ze dan ook nog eens meer uitgeven, kunnen ze al snel voor een goede inkomstenbron zorgen, en bijdragen tot een beter rendement.

Wij kunnen ook contact met jou opnemen

Wil je meer informatie over Untappd of Actieve verkoop, laat dan je gegevens achter.

Hulp is onderweg!

Spoeddienst Biertechniek 053 - 48 33 486
Spoeddienst Evenementen 053 - 48 33 135
Toned (bij Calamiteiten) 088 - 00 11 200
Weekenddienst
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol

Ben jij 18 jaar of ouder?

Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.