Zorg er dus voor dat je niet faalt op deze punten. Gasten zullen hier geen positieve indruk aan over houden en de kans op vaker bezoeken neemt aanzienlijk af.
Gastvrijheid
Voor veel van hiervoor genoemde punten is je personeel verantwoordelijk. Lees op duurzaam personeel hoe je ervoor zorgt dat je personeel bijdraagt aan een positieve horecabeleving voor jouw gasten.
Verder is het ook belangrijk om genoeg personeel aan het werk te hebben, om uiteindelijk de kwaliteit van de bediening en je eten en drinken te garanderen. Moeite met het vinden van genoeg en goed personeel? Ook hier kun je tips over vinden op de pagina over duurzaam personeel.
Een andere manier om ervoor te zorgen dat gasten vaker terugkomen is zorgen voor een Unique Selling Point. Iets waarvoor klanten alleen bij jou terecht kunnen, het in de omgeving niet (zo goed) verkrijgbaar is en waarvan gasten weten dat ze hiervoor bij jouw zaak moeten zijn. De beste alcoholvrije cocktails, de lekkerste biefstuk of het beste schepijs; Unique Selling Points zijn er in vele vormen en maten.
Belangrijk hierbij is wel dat je gasten het als een meerwaarde zien. De meerwaarde voor gasten hangt onder andere af van hun bezoekdoel; komen ze om te stappen, dan hebben claims op het beste eten minder waarde dan wanneer gasten komen voor een diner of lunch. Uiteindelijk is het dus managen van de wensen en verwachtingen van de gasten aan jouw horecabedrijf.
Bovendien is het belangrijk om je claims te bewijzen. Claimen dat jouw restaurant het beste visrestaurant is, terwijl er nog 4 andere goede visrestaurants zijn in de omgeving, heeft bewijs nodig. Dit kan door oander andere door reviews maar ook door autoriteiten die jouw zaak kunnen komen beoordelen.