Wat als het weer mag?

Wat als het weer mag?

Al bijna een jaar kijken we uit naar het terug keren van “het normaal”. Weer eens gezellig naar het cafe, restaurant, bioscoop of gewoon een terrasje pakken met onze vrienden. We hebben het zo lang moeten missen dat ons ideaal beeld van horeca inmiddels toren hoog is geworden. Net als onze verwachtingen…

We gaan, zodra het weer mag, massaal op zoek naar speciale beleving… en het gevoel van veiligheid.

Grolsch_Bar_2019

 

Veiligheid – een voorkamer van genieten

Volgens consumentenpsycholoog Patrick Wessels, moeten we zorgen voor een positief gevoel om consumenten weer hedonistische aankopen te laten doen (zoals een horecabezoek). Daarom adviseert hij om gasten niet teveel met waarschuwingen en regels te confronteren, maar zorgen voor een natuurlijke omgeving waarin gasten als vanzelf het gewenste gedrag vertonen.

Het gevoel van veiligheid is dus essentieel voor de gast om te kunnen genieten. En het gaat breder dan de hygiëne alleen. Sinds de corona uitbraak, is een op de drie Nederlanders bewuster bezig met de eigen gezondheid. We letten op voedsel veiligheid en we willen ook steeds vaker weten waar ons eten vandaan komt. We letten op nabijheid van andere mensen, dus of er voldoende ruimte is in de zalen of op terrassen.

Zeker in het begin, de maatregelen moeten compromisloos nageleefd worden. Hierbij is het van belang om je aanpak af te stemmen met nabijgelegen zaken, zodat gasten kunnen weer wennen aan de nieuwe situatie. Als de waarschuwingen en regels door je personeel omarmd worden, dan zal het ook door gasten als natuurlijk en niet “te gedwongen” worden ervaren. 

In zoektocht na de veiligheid spiegelen we ons aan het gedrag van andere mensen. Een vol terras trekt daarom sneller meer gasten. Om dit gevoel te bevorderen kan je op je website of op sociale media foto’s van je volle terras laten zien.

 

Inhalen!

En als we ons weer veilig voelen in de horeca dan willen we volop genieten. We kijken uit naar goede service en de aandacht die we zo gemist hebben. Volgens FSIN is het de sfeer, wat we het meest gemist hebben Want lekker eten kon toch bezorgd worden? De goede sfeer in het café, restaurant of in de bioscoop is essentieel! Daarom adviseert FSIN te investeren in ambiance en concept om klaar te zijn voor de toekomst. Dus zorg voor een warm ontvangst, laat merken dat je blij bent om gasten weer te mogen ontvangen. Dit weegt in het begin zwaarder dan een zeer uitgebreide kaart of breed assortiment dranken. Goede producten, bekende gerechten en een gebalanceerd aanbod aan dranken zorgt ervoor dat de interne processen soepel gaan verlopen en alle aandacht van jou en het personeel naar de gasten gaat!

Hulp is onderweg!

Spoeddienst Biertechniek 053 - 48 33 486
Spoeddienst Evenementen 053 - 48 33 135
Toned (bij Calamiteiten) 088 - 00 11 200
Weekenddienst
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol

Ben jij 18 jaar of ouder?

Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.