Grolsch proost op de liefde met nieuwste proeverijbier
Grolsch proost op de liefde met nieuwste proeverijbier
Vandaag lanceert bierbrouwer Grolsch haar derde limited edition specaalbier: Liefde. Eerder dit jaar werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt tot slot Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin Corona nog steeds aanwezig is. De vier thema’s zijn gebaseerd op de blaadjes van een klavertjevier, een krachtig en herkenbaar symbool dat staat voor voorspoed. De bieren verschijnen in gelimiteerde oplage.
Het nieuwe herfstbier Liefde
Grolsch Liefde (6,7% vol.) is een herfst bock, gebrouwen met de speciale Doi Saket koffie van koffiebranderij Peeze. Naast koffie zijn aroma’s van melkchocolade te herkennen. Het bier heeft een intens donkere rode kleur, wat verwijst naar de kleur van de liefde. Meesterbrouwer Marc Janssen hierover: ‘Tijdens de afgelopen periode was het niet altijd even makkelijk om contact met elkaar te houden. In plaats van een begroeting met open hand of knuffel, gaven we ellebogen en balden we onze vuisten. Gelukkig kan er inmiddels weer veel meer. Met het derde bier van 2021 wil ik de liefde vieren. En liefde vier je niet alleen. Daarom zijn we samen met koffiebranderij Peeze op zoek gegaan naar iets bijzonders, en dat is gelukt!’.
Duurzame samenwerking
Jenny Berenpas, Marketing & Communicatie manager bij koffiebranderij Peeze, over de samenwerking: ’We delen niet alleen de passie voor onze producten, maar ook voor duurzaam en eerlijk produceren. Als je door de hele keten duurzaam en eerlijk produceert - met veel aandacht en liefde - dan smaakt alles ook gelijk veel beter. Een toepasselijkere naam voor dit bier is er dan ook niet. Op de liefde!’.
Verkrijgbaarheid
Grolsch Liefde is beperkt verkrijgbaar. Het bier wordt vanaf week 42 op fust verkocht bij Grolsch Proeverij Cafés door het hele land en is vanaf week 44 in de bruine beugelfles (45 cl) verkrijgbaar bij Mitra slijterijen.