Grolsch lanceert nieuwe campagne met hele 0.0% range
Grolsch lanceert nieuwe campagne met hele 0.0% range
Nieuwste Proef Karakter campagne laat zien dat je kan genieten van het moment op elk momentVanaf 12 april start de nieuwe campagne voor Grolsch 0.0 bieren. Met een televisie commercial, diverse online video’s en activatie brengt het merk haar volledige range 0.0 bieren onder de aandacht. De campagne valt onder de overkoepelende campagne Proef Karakter, die de brouwerij drie jaar geleden lanceerde. Anders dan in de vorige campagnes staat deze campagne volledig in het teken van alcoholvrij bier.
Subtiele twist
In de commercial zien we verschillende karakters genieten van hun biertje. Ze doen dit op momenten die voor iedereen herkenbaar zijn: na het werk, na een voetbalwedstrijd, aan het einde van een verhuizing en na een lange wandeling in de natuur. Terwijl we de iconische Grolsch soundtrack ‘Time of the season’ horen. Op het einde van de films zit een subtiele twist: anders dan bij pils of speciaalbier begint de actie pas na het drinkmoment. Want dat is - naast de smaak - hetgeen Grolsch 0.0 anders maakt; het vormt geen onderbreking van je dag. Je kan gewoon verder, wat je ook van plan bent om te gaan doen. Zeker met de bekroonde alcoholvrije bieren van Grolsch: het meest karaktervolle 0.0 bier van Nederland.
De bierbrouwer uit Enschede kiest bewust voor een specifieke 0.0 campagne. Melanie Koning, marketing manager Grolsch: ‘Alcoholvrij bier wint aan populariteit en steeds meer consumenten kiezen regelmatig voor een alcoholvrij alternatief. Met deze campagne willen we niet alleen laten zien dat we een ruim assortiment aan lekkere en verantwoorde 0.0 bieren hebben, maar maken we ook duidelijk dat 0.0 bier past bij elk moment van de dag’.
Een passend bier voor elk moment
In de commercial zijn drie verschillende alcoholvrijebieren te zien: Grolsch 0.0%, gebrouwen met twee soorten hop, net zoals ons Grolsch Premium Pilsner. Ook Grolsch Radler 0.0%, gebrouwen en gemixt met echt vruchtensap, komt voorbij. Het laatste bier dat is te zien is Grolsch Weizen 0.0%, een natuurtroebel tarwebier met de karakteristieke geuren van kruidnagel en fruit. ‘Een passend bier voor elk moment dus’, vertelt Melanie Koning. ‘Voor iedereen die geen alcohol wil of kan drinken maar wél wil genieten van een lekker bier’.
On-pack actie: maak kans op een week in een camper
Vanaf 12 april is de commercial zichtbaar op alle TV stations, online en op de socials. Zodra de bioscopen weer open zijn is de commercial ook daar te zien. Kopers van Grolsch alcoholvrij maken vanaf de start van de campagne kans op een week in de camper, die te zien is in de commercial tijdens de scene van het wandelen. Dit wordt gecommuniceerd via een 5 seconden tag-on. De actie loopt tot en met 31 mei.