Grolsch Herfstbier 0.0% in de prijzen
Grolsch Herfstbier 0.0% in de prijzen
Grolsch Herfstbier 0.0% heeft een Wheel of Retail gewonnen in de categorie alcoholhoudende dranken. Een geweldige waardering vanuit de markt voor deze mooie innovatie sinds afgelopen herfst!
In deze categorie ging de strijd dit jaar tussen Affligem Belgisch Wit, Bavaria Herfstbok, Grolsch Herfstbier 0.0%, Grolsch IPA, Heineken 0.0% in krat en Licor 43 Fresco.
Wheel of Retail is dé verkiezing voor het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld. Het jury-oordeel in één quote: ‘De combinatie van speciaalbier en 0.0 zien we niet veel. Dit biertje is het meest innovatief en bovendien marktverruimend.’
Toelichting Wheel of Retail
Alle productintroducties van 2020 zijn door Nielsen en Distrifood gescreend op distributiegraad, innovatie en omzetbijdrage.
De best presterende nieuwe producten zijn door de retailers beoordeeld op omzet-, innovatie- en margebijdrage. Kortom, een zeer zorgvuldig proces!