Grolsch
Peroni
Asahi
De Klok
Grolsch en Grimbergen Speciaalbier
Viper

Niets gaat boven oprecht contact met anderen. En dat is waar Grolsch de consument aan wil herinneren. De beroemde plop van onze beugelfles is de held van de campagne. Met deze plop willen we mensen letterlijk wakker schudden en laten stilstaan bij wat echt belangrijk is.

Melanie Koning Marketing Manager Grolsch

Tijd voor elkaar, Tijd voor Grolsch

Grolsch brouwt al meer dan 400 jaar bier om mensen te verbinden met elkaar. Voor oprechte momenten met familie en vrienden, collega’s, de buurt en de club. Grolsch heeft de ambitie om te groeien en introduceert daarom een nieuwe campagne die voortbouwt op deze rijke historie maar tegelijkertijd past in de huidige tijd. Deze campagne gaat bierdrinkers herinneren, prikkelen en inspireren om tijd te maken voor elkaar want dat maakt pas echt gelukkig. Grolsch lanceert: Tijd voor elkaar, Tijd voor Grolsch.

Proef Karakter met Grolsch alcoholvrij

Het karakter van Grolsch proef je ook in onze range aan alcoholvrije bieren. Je proeft het in Grolsch 0.0%, gebrouwen met twee soorten hop, net zoals ons Grolsch Premium Pilsner. Ook proef je het karakter in Grolsch 0.0% Radler, dat gebrouwen en gemixt is met echt vruchtensap. En ook in Grolsch Weizen 0.0%, een natuurtroebel tarwebier met de karakteristieke geuren van kruidnagel en fruit.

 

De nieuwe Grolsch alcoholvrij Proef Karakter-campagne laat zien dat je kan genieten van het moment op elk moment. En dat Grolsch ook een passend bier heeft voor elk moment. Voor iedereen die geen alcohol wil of kan drinken, maar wél wil genieten van een lekker bier.

Waarom Grolsch op tap voor gasten?

Grolsch is een heel bekend merk en we worden zeer gewaardeerd door onze consumenten. Kiezen voor Grolsch als merk op de tap is een keuze waar vele gasten blij mee zullen zijn, want: 

  • Grolsch is het enige biermerk in Nederland dat sterk vertegenwoordigd is in alle grote bierstijlen (pils, 0.0%, Radler en Speciaalbier)
  • Grolsch behoort tot de top 2 meest overwogen biermerken door consumenten in Nederland (bron: Kantar)
  • De smaak van Grolsch Premium Pilsner is op basis van internationale beoordelingssites (o.a. Untappd) het best beoordeelde Nederlandse pils
  • Grolsch Premium Pilsner wint marktaandeel in zowel supermarkten als in de horeca in het afgelopen jaar (bron: IRI / Nederlandse Brouwers)
     

Duurzaamheid bij Grolsch

Samenwerken met Grolsch betekent samenwerken met een duurzame brouwerij. De brouwerij van Grolsch heeft een recyclepercentage van maar liefst 100%. Daarnaast maakt de brouwerij sinds 2020 uitsluitend gebruik van groene elektriciteit. Biogas dat in de eigen afvalwaterzuivering wordt geproduceerd is goed voor 22% van de totale warmte behoefte bij Grolsch. De brouwerij gaat ook zuinig om met water: voor de productie van een liter bier is slechts 3,36 liter water nodig. Daarmee is het waterverbruik sinds 2005 met 33% gereduceerd. Ook het energieverbruik is met 33% gereduceerd ten opzichte van 2005. De ultieme ambitie? Een volledig CO2-neutrale brouwerij in 2025!

Grolsch gelooft dat duurzaamheid niet ophoudt bij een groene wereld. Om duurzaam te ondernemen moeten ook de omgeving en het personeel gestimuleerd worden. Koninklijke Grolsch ondersteunt dan ook regelmatig  (sociale) evenementen en startende ondernemingen. Personeel wordt gestimuleerd te sporten en met de fiets naar het werk te komen.

Grolsch ziet de samenwerking met Duurzame Horeca als een ideale vervolgstap. “Door mee te denken in de keten, kan een bedrijf een veel grotere impact maken, dan wanneer het alleen binnen de bedrijfsmuren kijkt” aldus Koert van ’t Hof, Directeur Corporate Affairs bij Koninklijke Grolsch.

Hulp is onderweg!

Spoeddienst Biertechniek 053 - 48 33 486
Spoeddienst Evenementen 053 - 48 33 135
Toned (bij Calamiteiten) 088 - 00 11 200
Weekenddienst
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol

Ben jij 18 jaar of ouder?

Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.