Een hogere marge betekent dat je meer overhoudt aan de verkoop van je producten. Een interessante optie om meer winst te behalen. Er zijn verschillende manieren om je marges te verhogen door kleine aanpassingen in of toevoegingen aan je assortiment.
Een hogere marge betekent dat je meer overhoudt aan de verkoop van je producten. Een interessante optie om meer winst te behalen. Er zijn verschillende manieren om je marges te verhogen door kleine aanpassingen in of toevoegingen aan je assortiment.
Adviseren
Je kunt je gasten triggeren om te kiezen voor producten met een hogere marge. Hierbij kan ook zeker je personeel helpen. Wanneer zij verbeterde productkennis hebben, kunnen zij producten met een hogere marge aanbevelen aan klanten.
Zichtbaarheid
Daarnaast kun je er ook voor zorgen dat de producten die meer marge bevatten, zichtbaarder zijn. Dit kan dan ook een trigger zijn voor gasten om voor deze producten te kiezen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door promotionele activiteiten of evenementen te focussen op producten met een hogere marge. Het kan natuurlijk ook kleiner: maak hierbij gebruik van reclamemateriaal zoals tafelkaarten om mensen te prikkelen voor de producten met meer marge.
Een goede menukaart kan bjidragen in de verkoop van producten met een hogere marge. Zo kun je o.a. werken met kaders en andere opvallende vlakken of lettertypes om de aandacht te trekken naar producten met een hoge marge.
Je kunt variatie aanbrengen in de producten die je aanbiedt om meer marge te behalen. Enerzijds door producten te vervangen, anderzijds door producten met een hogere marge naast je producten met een lagere marge aan te bieden.
Speciaalbieren zitten in de lift. Hier ligt een goede kans voor u als horecaondernemer om producten met een hoger rendement te verkopen.
Grolsch heeft een breed portfolio aan speciaalbieren. Zo spreek je een brede groep speciaalbierdrinkers aan. Wanneer je je gasten ook adviseert op het gebied van speciaalbieren en ze hiermee laat kennis maken, is de kans groot dat ze de volgende keer ook voor speciaalbier kiezen en je dus meer marge opleveren.
Desalniettemin is pils nog steeds het grootste segment met een aandeel van 80% van het totale biervolume. Wanneer je in staat bent om 20% van je pilsvolume om te zetten naar een meer premium pils, met een bijbehorende premium prijs, zal ook je rendement op pils ook toenemen. Uit onderzoek en benchmarks bij andere horeca bedrijven hebben wij ervaren dat 20% van de gasten zeker wel te verleiden zijn voor een beter pils alternatief. Binnen het portfolio van Grolsch zijn maar liefst 3 verschillende pilsmerken die hier een actieve bijdrage aan kunnen leveren. Het Italiaanse Peroni Nastro Azzuro, het Japanse Asahi Super Dry, of het Tsjechische Pilsner Urquel zijn allemaal international premium lagers met een hogere marge dan standaard pils.
Neem contact op met uw horeca accountmanager voor advies indien u geïnteresseerd bent in bieren met een hogere marge.
Koninklijke Grolsch onderscheidt zich door het brede portfolio. Dit portfolio bevat ook een aantal speciaalbieren met een zeer goede marge.
Neem ook een kijkje op onze consumentenadviesprijs-rekentool om te kijken hoe je bieren in jouw assortiment het beste kunt prijzen.
Het is belangrijk dat de producten die een hoge marge bevatten relevant zijn voor jouw klanten. Het hangt af van regio en doelgroep of Grolsch, Kornuit, Peroni, Asahi, Grimbergen of Meantime interessant kan zijn.
Hierbij kan de samenwerking met Untappd voordeel bieden. Zo weet je welke hoge-marge bieren het goed doen in jouw omgeving. Benieuwd hoe je meer uit Untappd kunt halen?
Wij kunnen ook contact met jou opnemen!
Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.